Ako informuje agentúra APA, spomedzi rakúskych reťazcov sa najvyššie
umiestnil Spar, a to na 85. mieste. V rebríčku sa nachádzajú tri
spoločnosti so vzťahom k Rakúsku. Okrem Spar Holding, ktorý napriek
päťpercentnému nárastu tržieb na 12,4 miliardy USD klesol z 81. na 85.
miesto, to boli spoločnosti Signa Retail Group na 115. mieste s tržbami
9,5 miliardy USD a XXXLutz Group na 188. mieste s tržbami 5,7 miliardy
USD. Signa Retail sa tak v porovnaní s predchádzajúcim rebríčkom posunul
o deväť miest nahor, XXXLutz bol predtým na 203. priečke.
Svetové prvenstvo v roku 2019 obhájil americký Walmart s tržbami 523,9
miliardy USD. Amazon s nárastom tržieb o 13 % na 158,4 miliardy USD
nahradil na druhom mieste Costco Wholesale Corp, ktorý s tržbami 152,7
miliardy klesol na tretiu priečku.
Podľa Deloitte je len otázkou času, keď online reťazce, ako Amazon,
získajú na trhu popredné pozície. V prvej svetovej desiatke sa ocitlo
sedem amerických koncernov a tri európske, na 4. mieste je nemecká
skupina Schwarz s tržbami 126,1 miliardy USD (značky Lidl, Kaufland),
nemecké Aldi sa so 106,3 miliardy USD zaradilo na 8. miesto a britské
Tesco sa dostalo na 10. priečku.
Konzultačná spoločnosť Deloitte vo svojej správe použila údaje z finančného roka od júla 2019 do júna 2020.
(1 EUR = 1,2046 USD)